PRÁVNÍ MINIMUM – kurz společnosti Alfa Training
19. listopadu 2024 v 09:00 - 17:00
(Odpovědnost servisu za opravu a reklamace zákazníka)
Určeno: majitelé, vedoucí servisu, přijímací technici a další pracovníci, kteří jednají se zákazníky
Délka kurzu: 1 den (9:00 – 17:00)
Cena kurzu: 3 500 Kč bez DPH / účastník
Cíle kurzu:
Účastníci se seznámí se základy právní problematiky, kterou potřebují pracovníci v oblasti servisu automobilů. Poznají, jaká práva mají podnikatelé, jaká odlišná práva mají nepodnikatelé, jaká práva mají spotřebitelé a jaké práva má servis. Seznámí se se zákonnou zárukou i smluvní zárukou a s délkou záručních lhůt. Naučí se po právní stránce zvládat a řešit reklamace zákazníků.
Obsah kurzu:
- Základy práva
Jednání v právních (smluvních) vztazích podnikatelů, nepodnikatelů, spotřebitelů
Překročení oprávnění jednat
Smluvní zastoupení v oblasti servisu
Společné jmění manželů
Smlouva o dílo (oprava a servis automobilů)
Náležitosti zakázkového listu
Termín plnění. Cena, stanovení ceny, navýšení ceny. Součinnost zákazníka (objednatele)
Materiál dodaný zákazníkem (objednatelem). Zadržovací právo
Předání vozidla po opravě. Nevyzvednutí vozu z opravy a prodej vozu
- Kupní smlouva (prodej ND a příslušenství)
- Práva zákazníka z vadného plnění (odpovědnost za vady)
Práva z vadného plnění (práva ze zákona za vady, které existovaly při předání)
Záruka za jakost (smluvní záruka za vady, které vznikly až po předání vozidla)
Podstatné a nepodstatné porušení smlouvy
Lhůty na uplatnění vady (délka záruky)
- Zákonná odpovědnost servisu za vady existující při předání vozidla po opravě
(ustanovení platná pro podnikatele i nepodnikatele)
Zákonná odpovědnost při podstatném a při nepodstatném porušení smlouvy
- Zákonná odpovědnost servisu za vady existující při předání vozidla po opravě
(ustanovení platná pouze pro nepodnikatele)
Vady, které se projevily do šesti měsíců od předání vozidla
Práva kupujícího (nepodnikatele) z vadného plnění
Opakovaný počet vad nebo větší počet vad
- Ochrana spotřebitele (reklamace spotřebitele)
Povinnosti servisu související s reklamací
Termíny vyřízení reklamace
Vzhledem k omezenému počtu míst nebude účast bez potvrzené přihlášky akceptována.
Přihlášky do 11.11.2024 na tel.: 739 530 768 p. Vojtko nebo adrian.vojtko@sag.cz