- akce již proběhla.
JET5 – Přímé vstřikování benzínu jiných výrobců Bosch Praha
11/09/2023 - 13/09/2023
Moderní systémy řízení motoru cizích výrobců. Přímé a nepřímé vstřikování benzínu.
Účast na tomto školení je podmíněna absolvováním školení JET4
Délka školení: 3 dny (9:00 – 16:00)
Cena školení: 9 300 Kč bez DPH/účastník
Popis školení:
- Shrnutí informací o snímačích otáček kliky a vačky.
- Přehled snímačů zatížení motoru – měřiče hmotnosti vzduchu a snímače absolutního tlaku sání.
- Řízení točivého momentu motoru.
- Provozní režimy – homogenní a vrstvená směs.
- Palivový systém s proměnným tlakem paliva v nízkotlaké části. – ovládání řídicí jednotky palivového čerpadla.
- Vysokotlaký systém.
- Vysokotlaké vstřikování Mitsubishi GDI – popis vysokotlakého čerpadla a mechanické regulace tlaku.
- Vysokotlaké čerpadlo Continental – regulace tlaku dávkovacím ventilem.
- Ovládání vysokotlakých vstřikovacích ventilů magnetických a s piezomodulem.
- Systém ovládání proměnného zdvihu ventilů MULTIAIR (FIAT), Valvetronic (BMW).
- Variabilní přestavení vačkového hřídele PSA/BMW, variabilní přestavení vaček Doppel Vanos (BMW).
- Přepínání délek sacího potrubí.
- TwinScroll turbodmychadlo.
- Praktické měření na vozidlech, diagnostika pomocí testerů KTS a osciloskopu/motortesteru.
Přínos školení:
- Účastník školení si rozšíří vědomosti o systémech managementu zážehových motorů ostatních dodavatelů než je Bosch.
- Kromě snímačů základní provozních veličin (otáčky, zatížení motoru) se účastník seznámí s pokročilými technologiemi, jakými jsou variabilní zdvih ventilů, přestavení vaček, přepínání délky sacího potrubí a dalšími, používanými v zážehových motorech předních výrobců vozidel.
- Velká pozornost je věnována vysokotlaké části palivového systému a specifikům, spojeným s různými způsoby tvorby směsi.
- Díky nabytým znalostem pak bude snáze diagnostikovat závady v komplexních systémech moderních spalovacích motorů.
Návaznost školení:
Účast na tomto školení je podmíněna absolvováním školení JET4.
Na školení JET5 pak navazují další školení s tematikou zážehových motorů jako JET6, JET7, JET8 a JET9. Pro pochopení tematiky je vhodné mít základní znalosti práce s diagnostikou a osciloskopem/motortesterem – viz školení níže
- KTS + ESI[tronic] 2.0 – Obsluha diagnostiky řady KTS a efektivní využívání informačního sytému Bosch ESI[tronic] 2.0 online.
- Osciloskop + FSA – Princip činnosti osciloskopu a jeho použití při hledání závad v elektronických systémech vozidel
Místo konání:
Školicí středisko Bosch
Dobronická 1216/28 – objekt Střední školy automobilní a informatiky
140 00 Praha 4